Poligrafia w centrum uwagi

Dodane: 11-10-2016 07:27
Poligrafia w centrum uwagi Druk to szeroki temat, są zakłady, które specjalizują się jedynie w danej dziedzinie, np. druk cyfrowy etykiet, ale są niezawodne w tym co robią. Dzisiaj o poligrafii i drukowaniu.

Druk pojedynczych egzemplarzy

Druki wielkoformatowe przestały być towarem zarezerwowanym tylko dla dużych firm, które mogą sobie pozwolić na wielotysięczne nakłady. Coraz więcej zakładów poligraficznych realizuje indywidualne zlecenia w małych, a nawet pojedynczych nakładach.

Wynika to z kilku faktów, zaczynając od tego, że technologia druku poszła bardzo do przodu, a same urządzenia drukujące formaty większe niż A4 są znacznie tańsze niż 10 lat temu. Kolejną sprawą jest sam proces drukowania, który umożliwia tańsze i szybsze przygotowanie maszyny do druku, przez co w ogólne opłaca się drukować niski nakład.


Czy druk cyfrowy jest gorszy od offsetu?

Druk cyfrowy to ostatnio bardzo popularna technologia wykonywania zleceń przez drukarnie i zakłady poligraficzne. Nic dziwnego ceny takich druków są bardzo przystępne, a czas oczekiwania na takie zamówienie jest bardzo krótki. Jednak jakie są główne zalety takiego drukowania i czy mocno traci względem innych technik i metod?

Przede wszystkim druk cyfrowy wymaga bardzo krótkiego czasu przygotowania do druku, kolejną ważną zaletą jest krótki czas druku (czasowo zbliżony do druku offsetowego). Dodatkowo ta technologia umożliwia nadawanie obrazom numerów seryjnych, adresów czy innych zmiennych elementów dla każdego druku z osobna!


Definicja etykiety w Wikipedii

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.

Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)



© 2019 http://informator.kylos.pl/